Covid-19

COVID 19 INFORMATION STAYSAFE AT HUSKVARNA
STADSHOTELL

Vårt mål är att alla, såväl gäster som medarbetare, ska känna sig trygga och säkra hos oss på Huskvarna Stadshotell och Restaurang KAKeL. Därför bevakar och följer vi myndigheters rekommendationer kring hur man bedriver ett tryggt hotell och restaurangverksamhet under rådande pandemi. Vi har därför implementerat en rad olika åtgärder och rutiner kring bland annat hygien, städning och matservering. Vi
bryr oss och hos oss ska du känna dig trygg! Välkommen till Huskvarna Stadshotell.

VI SKAPAR TRYGGA HOTELLBESÖK

Förstärkta rutiner kring städning och hygien

  • Alla våra medarbetare har fått utbildning i hygien och nya städrutiner och vi tar löpande del av myndigheternas rekommendationer.
  • Vi utför regelbunden desinficering av ytor som används ofta som exempelvis dörrhandtag, kortterminaler, ”kökslucka”, hissknappar, bord och stolar.
  • Vi har ökat fokus på handhygien, och handdesinfektion finns tillgängligt på samtliga toaletter i restaurangen och i möteslokalerna, samt i allmänna utrymmen för våra gäster.

Vi hjälper dig hålla avstånd

  • Vi har minskat antalet bord och stolar i vår restaurang, både inomhus och utomhus för att du ska kunna hålla tillräckligt långt avstånd till övriga gäster.
  • Vi har satt upp markeringar i golvet för att hjälpa dig att se var du kan stå för att undvika att komma för nära någon annan.
  • Du kommer mötas av ett antal ”kom ihåg att hålla avstånd”-skyltar som hjälper oss alla att inte glömma.

Vi serverar dig maten

  • Din goda hotellfrukost serveras direkt från vår ”kökslucka”. Där beställer du själv vad du önskar att äta på din frukosttallrik. Allt som brukar finnas på vår frukostbuffé finns i utbudet, bara att vi serverar den enskilt till varje gäst.
  • Under lunchen serverar vi fortsatt mat från vår ”kökslucka” och salladen serveras i individuella skålar.
  • Fika i samband med konferenser/möten serveras i lokalen och exempelvis är så serveras smörgåsen/frallan på enskilda fat till varje gäst.

AVBOKNINGSREGLER

  • Om du har gjort en bokning med flexibel om- och avbokning kan du ändra och avboka din vistelse fram till kl.12.00 på ankomstdagen.
  • Om du har gjort en förskottsbetalad bokning kan den normalt inte om- eller avbokas, men under rådande omständigheter kan du nu ändra din förbetalda bokning om du gjort den senast den 27 mars och din vistelse kommer inträffa senast 12 juni 2020. Du kan ändra bokningen till ett framtida datum till och med 12 juni 2021. Om priset för din nya bokning är högre, så betalar du mellanskillnaden vid incheckning. Ombokning som resulterar i ett lägre pris än redan betalat kommer ej ersättas. Om du väljer att avboka återbetalas inte din bokning. Kontakta hotellet för att boka om. Ombokning till nytt datum måste ske senast kl. 12.00 på ankomstdagen för din ursprungliga vistelse.
  • Om du vill avboka din vistelse gäller våra avbokningsvillkor.
  • Om du bokat din hotellövernattning någon annanstans än via Huskvarna Stadshotell måste du vända dig direkt till den aktören för att få information om vilka regler som gäller din bokning.
  • Om du gjort en grupp- eller konferensbokning gäller vanliga om- och avbokningsregler.
  • Vid övriga frågor kontakta hotellet.

OUR HANDLING OF GUEST SAFETY IN LIGHT OF COVID-19 


We are continuously monitoring the development of Covid-19 at Huskvarna Stadshotell. Our number one priority is the well-being, health and safety of our guest and team members. In order to secure just that, we have set-up procedures, plans and routines in place. You can always find the latest updates on this page.

Cancellations at Huskvarna Stadshotell:

  • If your booking is not prepaid, it can be changed or cancelled until 12:00 local time on the day of arrival
  • If your booking is prepaid, it is non-refundable and cannot be changed or cancellation.
  • However, due to the situation with Covid-19 exceptions can be made: If your prepaid booking was made up to and including March 27, 2020 and your stay will occur before and up to June 12, 2020 you may change your booking to a future date up and until June 12, 2021. If new dates results in a higher price than already paid, the difference is paid at check in at the hotel. Rebooking that results in a lower price than already paid will not be reimbursed. Contact the hotel to re-book your stay.
  • If you want to cancel your stay our ordinary cancellation policy applies
  • If you booked your hotel anywhere else than at Huskvarna Stadshotell please contact the distributor for information regarding your booking.
  • In relation to meetings, conferences and events, our ordinary terms and conditions applies. Contact the us for information.